08.01.2012

2012 Suvine automatk madalmaades(se) – esimesed plaanid



Plaan kujunes välja spontaanselt, ainsaks otsustuslõngaks asjaolu, et meil elab tuttav Aacheni kandis ja et seal oleks võmalik vajadusel ööbida.
Aacheni ümbrus:  Brüsselini 147  km, Amsterdam 229 km, Antwerpen 141 km, Rotterdam 215, Köln 73 km, Luxembourg 173 km jne.
Linnad, polderid, tuuleveskid aga muidugi ka Ardennide mäestik.
Esimesed küsimused nagu alati – kohalesõidu viis ja maršruut.



Variante kaks:
  1. Lennata kohale Rayanairi reisiga Düsseldorfi ja rentida auto - alustades sõitu sealt.
  2. Rentida auto Eestist ja sõita kohale maad mööda. Võimalikud maršruudid laias laastus järgmised:
  1. Tallinn – Stockholm – Coprnhagen – Lübeck – Hamburg – Bremen – Münster – Dortmund – Düsseldorf – Aachen. 1919 km 24 h sõitu. Kaks praami, hulk maksulisi teid.
  2. Tallinn – Riga – Klaipeda – Kiel – Hamburg – Bremen – Münster – Dortmund – Düsseldorf – Aachen. 1936 km 24 h sõitu. Üks praam.
  3. Tallinn – Riga – Vilnius – Suwalki – Berlin – Hanover – Dortmund – Düsseldorf – Aachen. 2180 km 28 h sõitu.

Praamivariandid on romantilisemad ja mugavamad kuid omavad olulist puudust. Vajalik on pikemaajaline ette broneerimine mis võtab ettevõtmiselt paindlikkuse. Samuti on praamisõit kallis, näiteks Klaipeda – Kiel sõit maksab edasi tagasi ca 700 EUR.
Praamil on auto kõrgusepiirang 1.85. Üle selle on hind juba täiesti ebamõistlik.
Seega ei saa sõita suure mahtuniversaaliga.
Tallinn – Stockholm variandi korral tuleb edasi sõita läbi Taani. Taanis aga on tasulised teed ja piirikontroll kus on võimalik ajakulu. Lisaks veel üks praam mille tunnine sõit maksab umbes samapalju kui paagitäis kütust.
Tahes tahtmata näib parim sõit läbi Läti-Leedu-Poola.
Paindlikum ja odavam.
Tõsi, liiklusohutuse seisukohast on Poolas ohtlikum – kuid autoga sõita on üldse ohtlik ja arvestades meie kogemust võime selle riski võtta.
Jääb kohalesõidul võrdlus:  lennuk vs auto

Lennuk + :
Ajavõit 4 päeva + mugavus, sest mitte igaüks ei talu kergesti kahte päeva autosõitu järjest.
Raha kokkuhoid - piisavalt pikalt ettebroneeritud piletid on kindlalt odavamad kui autokütus + 2 ööbimist 4000 km läbimisel.
Lennuk - : Piletid tuleb väga pikalt ette broneerida. Pileteid ei saa vahetada ega tagastada, mistahes ettenägematu muutus nullib kogu ettevõtmise.
Ei saa kaasa võtta koera ega  kämpinguvarustust.
Auto + :
Paindlikkus. Väljasõidu kuupäeva saab vabalt ringi mängida samuti muuta soovi korral maršruuti ja sõitjate arvu. Ööbimiseks saab kasutada kämpingut, koera saab kaasa võtta.
Teel sihtkohta saab külastada hulka käimata kohti, (näiteks  Berliin) vaadelda ümbrust.
Auto - :
Kulukus. 4000 km läbimiseks on vaja vähemalt 5 korda tankida - a 80 EUR kord.
Lisanduvad 2 öö hotellikulud, Poolas ei viitsi suvalises kohas autos ööbida. Ei pruugi varale ja tervisele kasulik olla.
Liiklusohutus. 4000 km on pikk sõit, igasuguseid asju võib juhtuda.
Auto. Mis liigub see kulub. Mis liigub palju see kulub kiiresti. Tõenäosus mehaanilise rikkega probleemidesse sattuda on suurem.

Esialgu kaldume lennukivariandi kasuks.
Tuleb veidi tööd teha autorentide otsimisel Saksamaal. Lennujaamast esimest ettejuhtuvat võtta pole kõrge hinna tõttu mõistlik. Täpselt nii nagu meilgi siin

Комментариев нет:

Отправить комментарий