08.02.2017

Kuidas mu autorendiäri otsa sai

Ostsin mineval suvel auto.

Mitte uue, aga noh sellise kuldses keskeas.
Aga mis saab vanaga?
Müüa? Kuidagi liiga igav ja samas seda väikest linnaautot oleks nagu omale teinekord vaja ka.
Aga kindlustust tuleb maksta, ülevaatusi teha.
Raha kulub ühesõnaga
Oli just „Autolevi“ hiilgeaeg ja otsustasin liituda minagi.
Ja ennäe!
Ei läinud paari päevagi kui saime oma esimese kliendi. Viks ja viisakas noormees vajas autot koguni kohe kuuks ajaks.
No kui nii edasi läheb võiks ju täitsa seda bisnisit teha!
Noorhärra maksis kenasti arve, Autolevi maksis kenasti mulle ja tõi auto tip-top tagasi.
Tiivustatuna edust laiendasime veidi oma teenuse pakkumist ja hakkasime kliente otsima ka omal käel AdWordsi kasutades.

Ja see toimis!

Kõik oli õige, sest „Autolevi“ nagu  tulevik näitas, osutus üsna keskpäraseks klientide allikaks.
Kuid Google tõi meie ukse taha igal nädalavahetusel kliendi!
See iseärasus sellel äril teate oli, et klient, enamasti välismaal töötav eestlane üüris autot nädalavahetuseks. Tuli hilja õhtul bussi või laeva pealt , elas Kilingi-Nõmmel ja üüris.
Olime leidnud pisikese turuniši mida ei katnud professionaalsed rendifirmad!
Ontlike ja seaduskuulekate kodanikena otsustasime selle poolametliku tegevuse nüüd täis seaduslikele roobastele seada.  Sellepärast andsin väikese lepinguga oma isikliku sõiduki tasuta oma firma kasutusse ja registreerisin firma vastutavaks kasutajaks ning auto enda rendisõidukiks.
Liiklus ja Kasko kindlustuse hind lendas linnutiivul paarilt kümnelt seitsmekümne viiele täisväärtuslikule eurole kuus.
Noh, et kõrgendatud risk jne.
Aga OK, kui nõudlust on ja asjad hästi lähevad siis… miksmitte ostame veel teise ja kolmandagi auto?

Kasumit ei ole

Esimese kuu tulem pidanuks meile kainestavalt mõjuma:  Ehhki kõik nädalavahetused oli masin väljas siis  Ca 200 Eurose kuuteenistuse juures kulutasime 75 eurot kindlustusele, 50 eurot reklaamile, 30 läks tulevaste remontide katteks, 40 autopesule ja veel 10 eurot klaasipesuvedelikule, lõhnakuuskedele jne. Nii, et mõne euro jäime endale võlgu kontorikulude katmisest või töötasust rääkimata. Aga auto oli hõivatud vaid nädalavahetustel. See oli meile nagu mäng, et millist efektiivsust annab ühe väikese auto rentimisest välja pigistada ja reservi ju veel oli.

 Petised esirinnas

Aga kliendid olid väga meeldivad, tõid auto ilusti korralikult kokkulepitud ajaks tagasi ja puha.
Üks mu tuttav, korterite üürimisega raha teeniv härrasmees ütles kunagi: „Üheksa klienti, ei mingit muret – kuid see kümnes… see võtvat eluisu ära“
Tõenäosusteooria järgi oli siis minulgi „kümnendat“ klienti vot -vot oodata.
Ja ta tuli. Üüris auto nädalaks, tasus ette ja läinud ta oligi. Viisakas inimene pealtnäha.
Kõik oli OK kuid mida polnud… nädala pärast… see oli meie auto. Ei autost, ei rentnikust kippu ega kõppu.
Ega midagi tegin avalduse politseile, et auto selline ja selline jäänud kaduma.
Ma muidugi tean, et politsei ei tegele kadunud rendiautode otsimisega, aga mul oli vaja fikseerida sündmus. Nii ma millegipärast otsustasin, sest mine tea…
Teeb mu klient näiteks selle autoga avarii, pageb metsa ja tõesta siis, et see mina ei olnud.
Aga nüüd ma vähemalt olin ametlikult kuulutanud, et selline lugu ja auto on minu kontrolli alt väljas.
Jurist võibolla talitanuks targemini.
No ja Kaskokindlustusele teatasin muidugi ka.
Läks siis päev,  läks teinegi veel ja ma sain oma kliendilt meili:  „TereVabandan viivituse pärast. Sattusin Rootsis väikesesse õnnetusse, telefon hävis. Püüan organiseerida kiirelt mõne tuttava kes saaks minu korterist kätte Twingo võtmed ja tooks auto teile ära. Auto muidugi Tallinnas mina Rootsis haiglas. Korvab kõik viivitusega tekkinud kulud. Vabandan veelkord …“.Jaa taas vaikus’.Möödub veel päevakest paar.Saan jälle kirja: „Mul tütar tõi auto selveri parklasse, väitis et ei saanud sind telefoniga kätte (ma arvan et ei julgenud lihtsalt helistada)  ja jättis võtmed ümbrikus selveri infoletti.Ole hea saada mulle arve sinule tekkinud kulude kohta.
Selge pilt. Kui inimene millegipärast väldib minuga isiklikku kohtumist (telefon kadunud, haigla, tütar, ei saanud kätte jne jne) siis on see ilmselgelt rohkem kokkusattumusi kui harju keskmine. Seadsin sammud parkla poole ja ennäe - mu väike valge iludus seal kenasti seisiski ! No bensupaak muidugi tühi ja pinutäis tühje pudeleid põrandal veeremas.Saada talle arve… Vahepeal olin selgitanud pisut kliendi isiku kohta. Pankrotis mis pankrotis. Vara kohtutäituri poolt müüki pandud. Kõik selge!Sest vaata kallis lugeja – varatu inimene on meie riigis suht ohtlik tegelane. Probleem on nimelt selles, et kui ta teilt midagi otseselt ei varasta, siis ei riski ta tegelikult millegagi. Näiteks läheb restorani, sööb head paremat, laseb veini kallata ja siis keeldub arve maksmisest.No ja?Tal ei ole raha, talle võib trahve määrata aga tal ei ole raha ega ka vara mida trahvi katteks müüa. Ta on absoluutselt libe ja voolujooneline, sest pole mitte millestki kinni hakata, et mingitki turbulentsi tekitada. Peksa võiks anda aga siis oled ise kurjategija ja tema mitte. Sa ei või teda isegi kirjasõnas petiseks ja kelmiks nimetada, sest siis oled laimaja kuna petmist ja kelmust võib tõendada ainult kohus. Ja seda, et ma kohtusse ei lähe ta sunnik teab. Paarisaja euro pärast kohut käia on liiga kulukas ja ruineeriv.Ja minu ülesanne pole protsessida vaid raha teenida. Teenimisega muuseas, nagu öeldus olid esimese ametliku kuu järlel lood kehvad – võin ausasti maksuameti silma all öelda, et olime kahjumis, rääkimata juba päti poolt hakkama pandud kütusest.
Saan jälle kirja: „Mul tütar tõi auto selveri parklasse, väitis et ei saanud sind telefoniga kätte (ma arvan et ei julgenud lihtsalt helistada)  ja jättis võtmed ümbrikus selveri infoletti.Ole hea saada mulle arve sinule tekkinud kulude kohta.
Selge pilt. Kui inimene millegipärast väldib minuga isiklikku kohtumist (telefon kadunud, haigla, tütar, ei saanud kätte jne jne) siis on see ilmselgelt rohkem kokkusattumusi kui harju keskmine. Seadsin sammud parkla poole ja ennäe - mu väike valge iludus seal kenasti seisiski ! No bensupaak muidugi tühi ja pinutäis tühje pudeleid põrandal veeremas.Saada talle arve… Vahepeal olin selgitanud pisut kliendi isiku kohta. Pankrotis mis pankrotis. Vara kohtutäituri poolt müüki pandud. Kõik selge!Sest vaata kallis lugeja – varatu inimene on meie riigis suht ohtlik tegelane. Probleem on nimelt selles, et kui ta teilt midagi otseselt ei varasta, siis ei riski ta tegelikult millegagi. Näiteks läheb restorani, sööb head paremat, laseb veini kallata ja siis keeldub arve maksmisest.No ja?Tal ei ole raha, talle võib trahve määrata aga tal ei ole raha ega ka vara mida trahvi katteks müüa. Ta on absoluutselt libe ja voolujooneline, sest pole mitte millestki kinni hakata, et mingitki turbulentsi tekitada. Peksa võiks anda aga siis oled ise kurjategija ja tema mitte. Sa ei või teda isegi kirjasõnas petiseks ja kelmiks nimetada, sest siis oled laimaja kuna petmist ja kelmust võib tõendada ainult kohus. Ja seda, et ma kohtusse ei lähe ta sunnik teab. Paarisaja euro pärast kohut käia on liiga kulukas ja ruineeriv.Ja minu ülesanne pole protsessida vaid raha teenida. Teenimisega muuseas, nagu öeldus olid esimese ametliku kuu järlel lood kehvad – võin ausasti maksuameti silma all öelda, et olime kahjumis, rääkimata juba päti poolt hakkama pandud kütusest.

  Teine petis

Inimene helistas mulle laupäeva õhtul ja päris, et kas autot saab? Vastasin, et ikka saab kui ta sellega paar tundi oodata viitsib. Olin ise linnast väljas ja vaja oli koju jõuda ja autoga pesulast läbi käia.See tehtud, olin kenasti kokkulepitud kohas, värskelt prinditud lepin kaantevahel kaenlas. Astusid siis minu juurde kas noorhärrat, sellised provintsielanikest proletaarlase väljanägemisega.Võtsin pikema poisi ulatatud juhioa, nägu ja pilt enam vähem klappisid, täitsin lepingu blanketi, panime allkirjad alla, noorhärra tasus mulle kolme päeva eest ette nagu kokku lepitud.
Soovisin siis noorhärradele edu ja astusin kodu poole.Kolme päeva pärast helistab noorhärra: „Kas saaks pikendust?“.Ma vastasin, et no saab muidugi. Aga raha on meil kombeks ette maksta.Aga noh see paari lisapäeva raha pole suur summa…“Olgu peale! küll sa siis maksad kui autot tooma tuled.“ Jäin ma lõpuks nõusse.Möödus veel kaks päeva.Noorhärra helistab jälle: „Kas saaks pikendust!“Mina talle: „Et ikka saab kui sa kasutatu ja soovitava eest panka raha üle kannad. Miks siis saama ei peaks“OK.Leppisime kokku, et poiss kannab raha üle ja sõidab veel kolm päeva.No mida ei tulnud see oli muidugi raha.Muidugi võibolla on mu kliendil arve teises pangas ja, et on nädalavahetus siis enne esmaspäeva ülekanded ei toimi. Aga esmaspäeval peab auto niigi tagasi olema.

Surnud mees roolis

Kontrollkellaajal 12.00 päeval autot tagasi ei olnud.
Pool neli saatsin kliendile SMS sõnumi nõudmisega auto lepingu rikkumise tõttu viivitamatult tagastada.Vigadega kirjutatud vastus tuleb viivitamatult: „ Auto on server parklasse tuua raha pandikindalaekasse ja voltmed ukse sees ise ei saa Hetkel vastada olen haiglas.
Selge. Ka see klient on nõrga tervisega. Ja raha viisid kindalaekast ja bensiini tilgatumalt paagist muidugi rotid minema ja tõid tühjad pudelid ja tubakahaisu asemele…Võtsin siis, ette kliendi isikut pisut kontrollida E-Seif teenust kasutades. Selgus, et mu klient ei olle mitte lihtsalt haiglas…. Vaid on surnud.Nii surnud peast sõitiski.Isik kasutas surnud isiku dokumente auto rentimiseks, pmst on siin kriminaalkuriteo koosseis olemas, sest tegu pole enam lihtsa lepingu rikkumise vaid identiteedivarguse, kelmuse ja võltsimisega. Alust politseisse avaldust kirjutada rohkem kui küll.Aga ma ei kirjutanud…Täissuitsetatud rendiauto pole enam rendiauto. Nii otsustasimegi.Niisiis

Müüa Renault Twingo on müügis- Hind 2200 Eurot, läbisõit 184 000 km esmane registreerimine 2009 a.Korralik väikeautu.Astuge ligi ! 







Комментариев нет:

Отправить комментарий