Rosin militaar - vanavara ja fortifikatsioonihuvilisele.
Saarel asuv merkindlus kontrollib lahte Helsinki sadama ees.
Kindlust hakati rajama 1748 aastal rootslaste poolt.
Vene – Rootsi sõja ajal 1808.a kui kindlus oli kaitsevalmis, relvastatud ja mehitatud 7000 mehelise garnisoniga – andis aga selle võimsa kantsi komandant oma valduse ühtäkki ilma vastupanuta vene vägede armu alla.
Venelased olid tunduvalt kindlameelsemad – ehk küll Krimmi sõja ajal pommitas Inglise-Prantsuse laevastik kindlust 47 tundi ühtejutti - avaldasid venelased visa vastupanu ja ei lasknud liitlaste intervensioonikorpust Helsinkis maabuda ega kindlust vallutada.
20 saj algul jätkas tsaaririik kindluse moderniseerimist, vastavalt 1914 aasta plaanidele pidi sellest saama
Soome lahte riivistava Peeter Suure Merekindluse osa.
Nendel plaanidel polnud määratud teostuda kuna1917 sai Soome iseseisvaks ja soome sõjaväe omandiks saanud Sveaborgi „krepost“ nimetati ümber Suomenlinnaks.
Kindlus jäi tervikuna Soome sõjaväe käsutusse kuni 1973.a mil saar avati osaliselt tsiviilisikutele.
Soome sõjalipp lehvib saarel Tänaseni.
Saarele saab turist kahe praamiga, üks on autodele ja teine reisjatele.
Tegelikult on saar mandriga ühendatud ka tunneli abil – kuid see rajatis on ainult ametimeeste tarbeks.
Reisjate oma väljub Helsinki Raekoja vastast turuplatsi äärest umbes iga poole tunni tagant, sõit maksab edasi tagasi 5 Eurot ja pileti peab ostma sealsamast ootepaviljoni juurest.
Laevas pileteid ei müüda ja kui sind sealt ilma piletita tabatakse on trahv 80 EUR L
Muu külastusinfo: http://www.suomenlinna.fi/
Комментариев нет:
Отправить комментарий